Analytici agentury Gartner předpovídají trhu se spotřebitelskými tiskárnami růst v roce 2013 a 2014.
Ačkoliv je tisk ve 3D stále poměrně okrajovou záležitostí, zájem médií a spotřebitelů o 3D tiskárny nebyl nikdy větší. Alespoň to tvrdí americká agentura Gartner, která se zaměřuje na průzkumy trhu s elektronikou. Podle ní celkový počet spotřebitelských tiskáren prodaných v letošním roce překoná padesát tisíc prodaných kusů. A co víc, toto číslo se má v roce 2014 zdvojnásobit na necelých sto tisíc tiskáren prodávaných pod cenovou hranicí sto tisíc dolarů.
„Trh s 3D tiskárnami dosáhl bodu, kdy zájem spotřebitelů tlačí výrobce hardwaru a softwaru k tvorbě nástrojů lehčích na obsluhu a materiálů, které dokáží přinést spolehlivé výsledky vysoké kvality,“ řekl Pete Basiliere, vedoucí výzkumu v agentuře Gartner. „V následujících osmnácti měsících předpokládáme přesun spotřebitelů z oblasti aktivního zájmu k hledání důvodů a obhájení nákupu 3D tiskárny z důvodu nižších cen a větší možnosti uplatnění této technologie,“ doplnil Basiliere.
Analytici předpokládají pokles ceny spotřebitelských tiskáren z důvodu větší konkurence ze strany velkých hráčů jako je například HP. Dále také tvrdí, že přestože jsou cílovou skupinou 3D tiskáren zejména technoidi a kutilové, do roku 2016 by měly právě tyto dvě skupiny přispět k nalezení uplatnění, které přesvědčí i širší veřejnost.