Stratasys patří už více než čtvrt století k největším světovým průkopníkům aditivní výroby. Společnost se třemi tisícovkami zaměstnanců se rozhodla omladit – změnila vizuální identitu i logo. Spojuje také síly s Adobe, pro změnu předním světovým hráčem v oblasti aplikací pro tvorbu grafiky a multimédií. Dohromady nabídnou přímý tisk plnobarevných CAD modelů z prostředí aplikací Adobe.
Trochu jiné problémy řeší jedna z dceřiných společností Stratasysu – MakerBot. Po jarním propouštění cca pětiny zaměstnanců a zavírání amerických značkových obchodů přichází další redukce stavu, opět o zhruba 20 procent pracovníků (celosvětově). Zatímco letní otevření nového závodu v Brooklynu, který zdvojnásobil výrobní kapacitu, bylo pro fanoušky jedné z historicky nejoblíbenějších značek stolních tiskáren na světě pozitivní zprávou, nyní se objevují další otazníky. Jonathan Jaglom, výkonný ředitel MakerBotu, chce centralizovat výzkum a vývoj do korporátního ústředí a tím je zefektivnit. Čtvrtá generace MakerBotů má nově vznikat u smluvního výrobce, zatímco interní tým pracuje na vylepšení aktuální, páté generace. O dalším vývoji okolo MakerBotu vás budeme informovat.
První vlaštovkou spolupráce Stratasysu a Adobe je přímý tisk 3D modelů z prostředí populární aplikace Photoshop CC, který zajišťuje služba Stratasys Direct Express. Samoobslužné prostředí zjednodušuje zadávání tisku – od nahrání modelu přes nacenění po objednávku a doručení výtisků v řádu dnů. Designéři si pro tisk mohou zvolit hned z několika technologií aditivní výroby – PolyJetu, stereolitografie (SLA), FDM i selektivního spékání laserem (SLS). Vadou na kráse z pohledu evropských zájemců o tuto formu profesionálního tisku je prozatímní dostupnost služby pouze v USA a Kanadě.
Zdroje: Stratasys, MakerBot, 3D Printing Industry