Je to zatím skutečně experiment, nicméně už jen fakt, že chce UPS zjistit, zda by pro ni mohlo být zajímavé nabízet služby 3D tisku, tuto technologii posouvá opět o něco blíže spotřebitelům.
UPS vybaví 3D tiskárnami prozatím šest svých obchodů v USA. Zvolená zařízení uPrint SE od Stratasysu nabízejí větší kvalitu výstupů, než výrazně levnější „domácí“ 3D tiskárny, takže je mohou vyhledávat i ti, kdo již doma nějakou 3D tiskárnu mají, ale pro určitou aplikaci jim nestačí její rozlišení nebo velikost tiskové komory.
Firma očekává, že tyto služby budou vyhledávat nejen domácí kutilové a umělci. V lokálních službách 3D tisku vidí potenciál také pro menší výrobní firmy, které si sice nechtějí zatím pořizovat profesionální 3D tiskárnu, ale z její dostupnosti by mohly těžit.
Magazín Economist třeba jako příklad uvádí autoopraváře, kteří si do takového obchodu mohou přijít nechat vytisknout plastovou součást pro automobil, jež je těžko k sehnání, nebo by jinak byla příliš drahá.
Na stranu veřejné popularizace 3D tisku se souběžně přidal i Microsoft. Také on zavedl v srpnu do svých kamenných prodejen 3D tiskárny, v jeho případě však za účelem jejich propagace a prodeje.