K oznámení si americký konglomerát GE nemohl vybrat příhodnější místo než mezinárodní leteckou přehlídku Paris Air Show, která právě probíhá ve Francii. Tiskárna Atlas má totiž sloužit právě k aditivní výrobě až metr v průměru velikých dílů, jako jsou třeba nosné části leteckých motorů.
Nové zařízení s tiskovým objemem krychlového metru by si – kromě letectví a kosmonautiky – mělo snadno najít uplatnění také v dalších náročnějších oblastech výroby, třeba v automobilovém, energetickém či těžebním průmyslu. Atlas pracuje metodou tavení jemných, postupně vrstvených prášků výkonným laserem. Tým GE jej vyvíjí déle než dva roky, během nichž vzniklo hned několik prototypů. Plné odhalení Atlasu se chystá na listopadovou výstavu Formnext do německého Frankfurtu.
Podle tiskového vyjádření GE by produkční verze – už s předpokládaným tiskovým objemem 1000 × 1000 × 1000 milimetrů a možná i novým názvem – měla být přizpůsobitelná a škálovatelná na míru zákazníkům a konkrétnímu nasazení. Detailnost a rychlost 3D tisku by přitom měly být srovnatelné, či lepší než u současných zařízení na trhu. Výroba bude možná jak z nereaktivních, tak i reaktivních materiálů (hliník, titan apod.). Vybraní zákazníci si beta verzi tiskárny vyzkouší ještě letos, finální komerční verze se nicméně dostanou na trh až později v roce 2018.
(Zdroje: GE Additive, archiv redakce)